V edycja otwartej, darmowej konferencji
poświęconej zagadnieniom informatycznym
18 listopada 2017, Gliwice

Prelegenci

Jakub Bujny

Kiedyś programista, dziś DevOps, dokładnie wpasujący się w lukę powstałą na przecięciu developmentu i administracji. Jestem absolwentem Politechniki Śląskiej, fanem opensource’owych rozwiązań, zwolennikiem JVM (Java, Groovy, Scala), w zawodowym świecie posługuję się też Pythonem. Z fascynacją spoglądam na rozwój IT od strony skalowalności w chmurze szczególnie w przypadku architektury mikroserwisów, wyznaję Linuxa, cierpię gdy muszę klikać w GUI. Obecnie pracuję w firme Euvic gdzie zostałem oddelegowany do firmy ACProject jako DevOps Team Leader.

Krzysztof Chruściel

Zdobywca ośmiotysięczników jednakże trafiały się i większe klasy. Ostatnio z głową w chmurach za sprawą Spring Cloud. Fan środowisk rozproszonych oraz maksymalnej dekompozycji. Czynny uczestnik konferencji oraz spotkań związanych z ruchem Software Craftsmanship. Aktywny bloger, który ma ściany wytapetowane książkami.

Łukasz Czechowicz

Współzałożyciel, prezes i główny programista w Alrauna Studio. Student kierunku Informatyka Stosowana na Politechnice Krakowskiej. Pracował z ponad 6 różnymi silnikami, głównie Unity3D (4 lata), w którym współtworzył grę "Hostile Dimension" oraz silnik Unreal Engine 4, z którego korzysta od 1,5 roku wykorzystując go do obecnie tworzonych projektów.

Wojciech Domagała

Absolwent Informatyki na wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki na Politechnie Śląskiej. Programista z doświadczeniem w różnych branżach – od programowania maszyn w przemyśle samochodowym - po globalne, skalowalne usługi dla aplikacji mobilnych. Wykładowca i trener, autor szkoleń technicznych. Od ponad trzech lat pracuje z chmurą, zajmując się projektowaniem architektury rozwiązań oraz ich implementacją. Tematem zastosowań chmury publicznej zajmuje się nie tylko zawodowo, ale także po godzinach. Regularnie uczestniczy w konferencjach i spotkaniach Microsoft Azure User Group Poland oraz prowadzi autorskiego bloga na http://blog.wojtek.pro.

Paweł Gajda

Karierę zawodową zaczynał jako kierownik produkcji w branży filmowej. Po ukończeniu Organizacji Produkcji Filmowej na WRiTV, dzięki odrobinie szczęścia i zamiłowaniu do technologii VR, rozpoczął pracę w gliwickim Carbon Studio. Od tego czasu pracował przy wielu projektach przeznaczonych na gogle VR, angażując się zarówno w kreatywne, jak i organizacyjne aspekty produkcji gier. Jego zadaniem było m.in. wypracowywanie dobrych praktyk designu gier VR i dbanie o wdrażanie ich w produkcjach Carbon Studio ze szczególnym uwzględnieniem kwestii takich jak immersja, UI i ryzykiem choroby symulatorowej w grach VR.

Szymon Homa

Zwinnie programujący programista, lider, mentor, ojciec, przyjaciel. Od 9 lat szerzący idee pozwalające na szybkie i skuteczne tworzenie działającego oprogramowania jak i jego długotrwałe utrzymanie. Kolekcjoner wzorców programowania, propagator twierdzenia "it's null until you ship it". Entuzjasta TDD, BDD, DDD, RDD, CQRS, CI/CD itd. Od czasu do czasu dzielący się wiedzą z innymi jako trener czy prelegent na konferencjach.

Monika Januszek

Absolwentka wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach.
Początkowo programistka, szybko zmieniła ścieżkę kariery na Quality Assurance.
Aktualnie pracuje w gliwickim oddziale firmy SAP Hybris jako Senior Quality Engineer.
Preferuje pragmatyczne podejście do testów i zapewnienie jakości na jak najwcześniejszym etapie.
Prywatnie gracz analogowych RPG i współtwórczyni Warsztatu Miejskiego.
 

Kasjan Kotynia

Analityk biznesowy w Future Processing. Swoją przygodę z obszarem IT rozpoczął jako QA, gdzie zgłębiał wiedzę odnośnie automatyzacji. Jego wiedza na temat testowania automatycznego doprowadziła go do pozostania trenerem wewnętrznym, który przeprowadza większość szkoleń skierowanych do QA. Aktualnie pracuje z projektami opartymi na algorytmach Machine Learningowych. Prowadził warsztaty na wielu konferencjach w Polsce.

Karol Lasończyk

Absolwent wydziału AEiI Politechniki Śląskiej, podróżnik zwiedzający niekoniecznie wygodne miejsca, półmaratończyk i uczestnik kilku Runmageddonów. Programista urządzeń wbudowanych hobbystycznie, ale i zawodowo. Zatrudniony w Nordic Semiconductor w Krakowie jako Firmware Engineer. Tworzy kod będący bazą dla wielu produktów radiowych, w tym urządzeń opartych o technologie Bluetooth Low Energy, Thread, czy 802.15.4. Od pewnego czasu wgryzający się w tajniki zarządzania kodem. Prywatnie człowiek lubiący drążyć tematy. Podstawowe informacje to dopiero początek. Po pierwsze - zrozumieć.

Paweł Lewtak

Programista z 9-letnim doświadczeniem. Pracował nad projektami od zera, począwszy od analizy i specyfikację aż po wdrożenia i dalszy rozwój. Wielki fan "continuous learning", organizator warsztatów coding dojo. W wolnej chwili pochałnia książki nie tylko branżowe, a rzadziej również gracz (planszowy i komputerowy). Aktualnie pracuje jako developer w GOG.com

Sebastian Malaca

Sebastian jest doświadczonym progamistą specjalizującym się w programowaniu i projektowaniu obiektowym oraz technikach i praktykach pozwalających tworzyć kod wysokiej jakości.

Interesuje się testowaniem, programowaniem obiektowym, inżynierią oprogramowania oraz zwinnym podejściem do wytwarzania oprogramowania.

Ponadto jest prelegentem (JDD, GeeCon, Confitura, Devoxx, etc.), blogerem oraz jednym z autorów na blogach dotyczących programowania (DZone, JavaCodeGeeks). 

Dawid Mazur

W pracy programista oraz team leader, prywatnie wielbiciel społeczności, meetupów i darmowych rzeczy na konferencjach (zwłaszcza jedzenia) Zainteresowany dobrymi praktykami, wzorcami i nowościami. Nałogowy słuchacz podcastów. Organizator meetupu Program Majster. Bywalec hackathonów. Dziwnie czuje się pisząc o sobie w osobie trzeciej.

Arkadiusz Migała

Ukończyłem studia inżynierskie i magisterskie na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki na Politechnice Śląskiej, czyli tutaj gdzie odbywa się nasza konferencja. Wytwarzanie oprogramowania do dla mnie rzemiosło dlatego jestem zwolennikiem ruchu Software Craftsmanship oraz nowych technologii. Preferuję określenie "deweloper" niżeli "programista", nie ze względu na to iż potem lepiej sprzedać mieszkanie od dewelopera ale dlatego że powinniśmy cały czas rozwijać oprogramowanie nad którym pracujemy. Na co dzień pracuje w firmie Perform gdzie zajmuje się systemami back-end'owymi dla aplikacji sportowych w technologiach Java i Node.js bujając w obłoku AWS (Amazon Web Services). W zeszłym roku byłem uczestnikiem konferencji Spread IT. Chętnie uczestniczę też w innych konferencjach oraz spotkaniach z branży IT takich jak: Devoxx czy SJUG (Silesian Java User Group).

Tomasz Mirowski

Od kilkunastu lat w branży IT, jako administrator, programista, architekt - „specjalista od spraw niemożliwych”.

Na co dzień zajmuje się projektowaniem, wdrażaniem aplikacji biznesowych, rozwiązań BigData.

Paweł Młynarczyk

Mroczny rycerz oprogramowania. Nie ma supermocy, ale dobrze wygląda w czarnym. Od 9 lat nieustannie związany z Javą. Programuje, projektuje i pomaga w rozwoju młodszym kolegom. Uczy się, kiedy tylko może. Pod łóżkiem ukrywa przed żoną stos książek wydawnictwa Helion. Prywatnie tata, miłośnik komiksu i czeskiego kina.

Maciej Mortek

Programista z wieloletnim doświadczeniem w technologiach webowych. Od 7 lat zawodowo związany z językiem PHP, choć w między czasie pracował również z takimi językami jak C, C++ czy Java. W swojej pracy, uważa, że najważniejsze jest zrozumienie potrzeb klienta, a także realizacja jego założeń biznesowych w aktualnie tworzonej aplikacji. Jest gorącym zwolennikiem tworzenia jakościowego kodu, który spełnia jasno określone standardy, a także technik podnoszenia jakości kodu takich jak code review.

Agnieszka Opilska

Analityk biznesowy, a wcześniej QA - mieszanka, która sprawia, że w każdym wymaganiu szuka błędów, niezgodności, a najlepiej to dziury w całym. Uwielbia testować wymagania i męczyć Klienta pytaniami o każdy możliwy przypadek. Zwolenniczka przede wszystkim podejścia praktycznego i dostosowania narzędzi oraz procesów do potrzeb (nigdy odrotnie). Ponadto lubi się wtrącać w różne aspekty projektu, jak na przykład, wciąż bliskie jej sercu, tematy związane z jakością i testowaniem. Prywatnie miłośniczka kotów i gier planszowych.

Mateusz Osuch

Programista. Absolwent Politechniki Warszawskiej. Po dziesięciu latach programowania w biznesie oddał się Ciemnej Stronie i skupił na tworzeniu gier komputerowych. Od tego czasu pracuje w Vile Monarch. Główny programista Oh… Sir! The Insult Simulator oraz nowego, nie ogłoszonego projektu. Wykładowca programowania gier komputerowych na Warszawskiej Szkole Filmowej. Muzyk amator.

Jarosław Pałka

Od ponad 15 lat w branży IT, jako administrator baz danych, programista, architekt, manager i „inżynier od spraw katastrof”. Brałem udział w małych, średnich i nonsensownie dużych projektach, prowadzonych zgodnie zasadami „waterfall”, Agile oraz przy braku jakichkolwiek metodyk, z tym samym zawsze skutkiem. Co doprowadziło mnie do wniosku, że nie ważne co robisz tak długo, jak robisz to dobrze, w najprostszy z możliwych sposobów i używasz właściwych narzędzi które wykonają pracę za ciebie. W międzyczasie dałem się porwać ideą TDD oraz Software Craftmanship, do granic możliwości wyeksploatować tak piękne w swej prostocie pomysły jak REST i NoSQL, by potem porzucić je by zgłębić tajniki „system thinking” i zachwycić się siłą jaką niesie z sobą „metafora” i odkryć, że rządzą nami te same prawa „natury”.

Niepokorny wyznawca kościoła JVM, badacz bytecode'u i JIT oraz wszelkiej maści parserów, interpeterów i kompilatorów. Od czasu do czasu można usłyszeć moje niskiej jakości żarty na temat architektury na konferencjach w Polsce. W chwilach trener w http://symentis.pl i autor bloga na http://geekyprimitives.wordpress.com/

Piotr Pelczar

Solution Architect w Euro Bank. Absolwent Politechniki Sląskiej w Gliwicach. Zwolennik otwartego oprogramowania, zafascynowany DDD i relacjami z biznesem. Pragmatyczny inżynier-rzemieślnik pracujący z Java, Node.js i PHP. Zachęca do dbania o jakość kodu i jego testowalność w procesie Code Review. Interesuje się bazami danych. Na krzem i metal ma wysoki poziom abstrakcji. Raczej ekstrawertyk. Lubi pracować na styku z biznesem a inżynierami.

Maciej Pryc

Programista rozgrywki, absolwent wydziału AEI Politechniki Śląskiej, w game devie od pięciu lat. Doświadczenie zdobywał w gliwickim The Farm 51 przy grach Deadfall Adventures oraz Get Even, obecnie pracuje nad grą Ancestors Legacy w studiu Destructive Creations. Od zawsze zainteresowany również aspektem projektowania gier, przez co w pracy często toczy burzliwe dyskusje z designerami, a po pracy spełnia się w roli mistrza gry w papierowych RPG.

Dominik Przybysz

Większość zawodowego życia spędził pisząc w javie i groovym, ale zdarzało mu się oskryptowywać różne rzeczy w pythonie lub shellu. Aktualnie developer w TouKu oraz committer Apache Aries. Uwielbia testowanie (szczególnie z pomocą Spocka) oraz wszelką automatyzację w procesie wytwarzania oprogramowania. Stara się dbać o czystość kodu (własnego i cudzego) poprzez częste code review.

Jarosław Ratajski

Programowania nauczyłem się na komputerze C64 dysponującym przepastną ilością 64kb RAM (i komu to przeszkadzało?!). A od tego czasu przewinąłem się przez kilka języków programowania: C,C++, Java, JavaScript. Scala, oraz różnych dziwnych frameworków: Spring, JavaEE, JSF(niestety), AngularJS, React. Przez ostatnich wiele lat(wstyd pisać ile) byłem m.in programistą, szefem zespołu, architektem, ale też sprzedawcą i producentem filmowym :-). Pracowałem, dla banków, firm ubezpieczeniowych, a także próbowałem swoich sił jako Janusz Biznesu. Obecnie pracuje dla Engenius GmbH u krasnoludów, w mieście pod górą. Czasami prowadzę wykłady na konferencjach takich jak Devoxx, Voxxed days, Geecon, 4Developers, JDD oraz rozmaitych JUGach. Główny mój temat to walka z technologiami, które już dawno przestały być użyteczne, ale tego nie zauważyliście. Bo nie patrzycie uważnie!​

Marius Rejdak

Python developer i samouk sysadmin, absolwent wydziału AEI Politechniki Śląskiej, o bogatym doświadczeniu zaczerpniętym z wielu branż - od korporacyjnego outsourcingu po zorientowane na produkcie start-upy. Zafascynowany filozofią DevOps próbuje zautomatyzować każdy powtarzalny proces i zbliżyć do siebie światy administracji i developmentu. Członek zespołu Gaming Platform w XCaliber, zajmującego się rozwojem kilku popularnych kasyn internetowych. Prywatnie gorący zwolennik Linuksa i FLOSS.

Krzysztof Rosiński

Moje pierwsze sushi zrobiłem na Nintendo DS (Sushi Academy - gra typu cut'n'slice). Później przyszła pora na rozwiązywanie zagadek i szukanie morderców w serii Art of Murder i Crime Lab też na poczciwego DSa. Kiedy krew i trupy mi się znudziły przesiadłem się do cockpitu myśliwców z okresu II wojny światowej (Dogfight na PC/XBox360/PS3). Krótka przerwa na nigdy nie wydaną (ale wciąż w produkcji) platformówkę Bruce: The Game oraz zgłębienie możliwości technologii CAVE (cii, top secret). W tak zwanym międzyczasie pomagam uroczej dziewczynie o imieniu Kara w odnalezieniu jej drogi (Path of Kara na Windows Phone i wkrótce na iOS). Po raz kolejny ląduję w mackach paranormalnej intrygi wraz z Kate Malone (iOS iPad) ale wyrywam się, by wypełnić żyły adrenaliną w nieustającej walce o pokój we wszechświecie wraz z postaciami z Dragon Ball Xenoverse 2 (port DLC z PS4 na PC).

Tomasz Skowroński

Programmer, JVM languages enthusiast, androids’ friend, APIs traveler, hackathons participant, addicted to coffee and clean code, games player, podcasts and city bikes user, software engineer at Clurgo.

Małgorzata Smoleńska

Ukończyłam Geodezję Górniczą na Politechnice Śląskiej, natomiast od 5 roku studiów pracuję w IT. Od prawie 3 lat pracuję jako Scrum Master, obecnie jestem również związana z grupą Big Agile (Theory), organizującą meetupy o tematyce około agile'owej w Katowicach. Dodatkowo poszerzam swoją wiedzę w obszarze coachingu co pozwala mi rozwijać moje umiejętności miękkie.

Sylwia Urbanek

Jestem absolwentką studiów licencjackich na kierunku Zdrowie Publiczne i magisterskich na kierunku Informatyka i Ekonometria. Z branżą IT związana jestem od ponad 5 lat, natomiast od 3 lat pracuje zawodowo jako Scrum Master. Jestem również związana z grupą Big Agile (Theory), organizującą meetupy o tematyce około agile'owej w Katowicach. Dodatkowo poszerzam swoją wiedzę w obszarze coachingu co pozwala mi rozwijać moje umiejętności miękkie. 

Piotr Wittchen

Absolwent studiów inżynierskich i magisterskich na wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Posiada kilkuletnie doświadczenie programistyczne. Ostatnio zajmował się głównie tworzeniem aplikacji serwerowych, mobilnych oraz bibliotek w języku Java. Aktualnie pracuje w gliwickim oddziale firmy SAP Hybris jako programista Java w zespole rozwijającycm projekt Enterprise Commerce Platform. Od ponad dwóch lat jest zaangażowany w projekty open-source. Jest także członkiem Silesian Java Users Group (SJUG) oraz prowadzi prywatnego bloga technicznego pod adresem http://blog.wittchen.biz.pl.

Szymon Zachara

Programuje zawodowo od ponad trzynastu lat, hobbistycznie od 10 roku życia. Przebył drogę od prostych skryptów w PHP i apletów Javy, poprzez korporacyjne aplikacje oparte o platformę JEE i bazy danych Oracle, aplikacje mobilne, aż trafił do gamedevu, co było jego marzeniem z dzieciństwa. Aktualnie zafascynowany środowiskiem Unity, walczący o wysoką jakość kodu i zdroworozsądkowe podejście do programowania. Prywatnie wielki fan gier planszowych i indie games.

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na zapisywanie przez nas plików cookie na Twoim komputerze zgodnie z naszą polityką prywatności.

Sponsor główny

Sponsor Ścieżki GameDev

Sponsor Ścieżki Software Architecture

Sponsor Ścieżki Software Craftsmanship

Sponsor złoty

Sponsor złoty

Sponsor złoty

Sponsor złoty

Sponsor złoty