VI edycja otwartej, darmowej konferencji
poświęconej zagadnieniom informatycznym
8 września 2018, Katowice

Prelegenci

Pokaż prelegentów z ścieżek Software Architecture GameDev Software Craftsmanship
Wybierz przynajmniej jedną ścieżkę, żeby zobaczyć prelegentów

Mateusz Beczek

W developmencie od 6 lat, z metodyką DevOps związany od ponad 3. Aktualnie projektant IT w ING Banku Śląskim. Człowiek od automatyzacji wszystkiego - od kodu, przez budowanie i instalację - po monitoring. Zwolennik teorii, że programowanie nie kończy się na commicie do repo. Nie potrafi się nudzić, zawsze znajdzie coś do popsucia. Zawodowo głównie Java, jednak nie uważa, że to jedyne wyjście. Każdy problem to okazja do nauczenia się czegoś nowego. Osobiste marzenie - własna, mała winnica.

Mateusz Budzar

Android Developer mieszkający we Wrocławiu. Jest współorganizatorem GDG Wrocław oraz wrocławskiego meetupu Toast - Android Developers Meetup. Od ponad 4 lat jest w związku z urządzeniami mobilnymi. Uwielbia dzielić się tym, czego się nauczył, więc można go spotkać na różnych konferencjach, meetupach i okazjonalnie na blogu. Ostatnio mocno zainteresował się tematyką Machine Learningu i stara się rozwijać się w tym kierunku. Ciągle prze do przodu i dużo od siebie wymaga. W wolnym czasie czyta książki, gra w kosza i ogląda seriale. Z każdą kolejną pizzą utwierdza się w przekonaniu, że ma włoską duszę.

Adrian Chlubek

Programista, za dnia backend web developer, po godzinach programista grafiki komputerowej 3D, używający C++, GLSL i C#. Fanatyk shaderów, niskopoziomowych API graficznych, matematyki, fizyki oraz kosmologii i astronomii.

Piotr Cieślak

Projektant rozgrywki w Carbon Studio zajmujący się wirtualną rzeczywistością od 3 lat, czyli od początku obecnej generacji gogli VR. Nieustannie zafascynowany VR-em i oddany pracy nad rozwojem tej technologii. Doświadczenie w projektowaniu gier zdobywał pracując nad trzema tytułami: Alice VR, The Wizards i The Wizards: Trials of Meliora. Od dziecka zainteresowany grafiką koncepcyjną, muzyką i animacją społeczną. Zawzięty gracz RPG, zawsze gotów poświęcić weekend na poprowadzenie kampanii jako Mistrz Gry.

Leszek Godlewski

Inżynier renderingu w EA DICE, od zawsze zafascynowany szybkim rysowaniem ładnych pikseli. Absolwent wydziału AEI Politechniki Śląskiej, The Farm 51, THQ Nordic, The Astronauts, Flying Wild Hog i Starbreeze Studios.

Łukasz Hacura

Współzałożyciel i Prezes Anshar Studios. Absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach na kierunku Informatyka, pracuje w branży gier video od 12 lat. Zaczął karierę jako programista gier w 2006, zostając kierownikiem zespołu w 2008, by zostać szefem studia City Interactive w Katowicach do 2011 kiedy to założone zostało Anshar Studios, gdzie zajmuje się prowadzeniem firmy, rozwojem biznesu i procesem produkcji gier video.

Szymon Homa

Zwinnie programujący programista, lider, mentor, ojciec, przyjaciel. Od 10 lat szerzący idee pozwalające na szybkie i skuteczne tworzenie działającego oprogramowania jak i jego długotrwałe utrzymanie. Kolekcjoner wzorców programowania, propagator twierdzenia "it's null until you ship it". Entuzjasta TDD, BDD, DDD, RDD, CQRS, CI/CD itd. Od czasu do czasu dzielący się wiedzą z innymi jako trener czy prelegent na konferencjach.

Agata Jankowska

Projektantka i badaczka UX, związana z branżą od 3 lat. Współorganizatorka szkoleń z zakresu User Experience UX Szkolenia, gdzie pomaga stawiać pierwsze kroki w projektowaniu doświadczeń. Na codzień adwokat użytkownika. Fascynuje ją odkrywanie UX w każdym aspekcie życia - w przedmiotach codziennego użytku i miastach. Po godzinach wspiera organizacje nonprofit, poprzez wykorzystanie metod design thinking, w tworzeniu strategii komunikacyjnej, budowaniu procesów rozwoju wizerunku i mediów społecznościowych. 

Paweł Janusz

Craftsman, developer and sometimes manager. Interested in software architecture and development. Related to JVM technology stack - mostly back-end. Interested in cloud development and Agile. Always open for knowledge and supporter of Lublin JUG.

Aleksander Kauch

Główny programista rozgrywki w 11 bit studios. Pracował na niemal każdą produkcją studia - serią Anomaly, This War of Mine oraz Frostpunk. Wykładał programowanie na Politechnice Warszawskiej oraz Akademii Gier i Postprodukcji. Doświadczony w programowaniu, projektowaniu architektury kodu oraz prowadzeniu produkcji gry.

Konrad Kosowski

W internecie od czasów 0202122. Od czasów C64 zafascynowany komputerami. Od kilkunastu lat zawodowo związany z IT. Entuzjasta nowych technologii oraz nowoczesnych metod zarządzania.

Adam Krosny

W branży IT pracuje ponad 20 lat uczestnicząc w projektach o zróżnicowanych rozmiarach. Zajmuje się projektowaniem i tworzeniem architektury skalowalnych aplikacji zdarzeniowych pracujących w czasie rzeczywistym, wymagających wysokiej dostępności. Na co dzień pracuje z wykorzystaniem metodyk “agile”.

Andrzej Leśkiewicz

Programista, Team Leader, Architekt...jedna z firm używała kiedyś określenia ninja (chociaż jak coś jest od wszystkiego to...). Programuje od ponad 10 lat, ostatnio zaangażowany w tworzenie systemów w branży usług hotelarskich. Entuzjasta metod walki z prokrastynacją i produktywnym spędzaniem czasu (wychowywanie dwójki dzieci uświadamia, że czas jest jedynym dobrem, którego nie można kupić za pieniądze - lepiej go nie tracić)

Paweł Lewtak

Programista z 9-letnim doświadczeniem. Pracował nad projektami od zera, począwszy od analizy i specyfikację aż po wdrożenia i dalszy rozwój. Wielki fan "continuous learning", organizator warsztatów coding dojo. W wolnej chwili pochałnia książki nie tylko branżowe, a rzadziej również gracz (planszowy i komputerowy). Aktualnie pracuje jako developer w GOG.com

Sebastian Malaca

Sebastian jest doświadczonym progamistą specjalizującym się w programowaniu i projektowaniu obiektowym oraz technikach i praktykach pozwalających tworzyć kod wysokiej jakości.

Interesuje się testowaniem, programowaniem obiektowym, inżynierią oprogramowania oraz zwinnym podejściem do wytwarzania oprogramowania.

Ponadto jest prelegentem (JDD, GeeCon, Confitura, Devoxx, etc.), blogerem oraz jednym z autorów na blogach dotyczących programowania (DZone, JavaCodeGeeks). 

Jakub Marchwicki

Programista od kilkunastu lat, architekt od kilku, analityk czasami, konsultant jak trzeba, manager z wyboru, trener z zamiłowania, wannabe entrepreneur z marzeń, lider Java User Group w Gdańsku. Jest spora szansa, że nic z tego nie robię dobrze, ale próbuje… i wyciąga wnioski z porażek. Złośliwi mówią, że nie umie programować, ale miewa niezłe pomysły.

Dawid Mazur

Podczas swojej kariery pracował jako programista, team leader oraz project manager. Prywatnie aktywny członek lokalnej społeczności IT i nie tylko. Słuchacz, prelegent oraz organizator eventów: Program Majster, Coding Dojo Silesia. Ewangelista dobrych praktyk, czystego kodu oraz wzorców projektowych. Nałogowy słuchasz podcastów, bywalec hackathonów. Ostatnio również autor bloga http://blog.dawidmazur.eu. Dziwnie czuje się pisząc o sobie w osobie trzeciej.

Grzegorz Mazur

Programista. Absolwent Wydziału EiTI Politechniki Warszawskiej. Aktualnie współ-szef i Technical Director w Vile Monarch. Poprzednio pracował w 11 bit studios gdzie był głównym programistą takich gier jak This War of Mine czy Sleepwalker`s Journey. Specjalizuje się w programowaniu gameplayu oraz AI. Wykładowca w Warszawskiej Szkole Filmowej. Muzyk-amator i miłośnik gier planszowych.

Arkadiusz Migała

Informatyk? Nie…
Programista? Nie…
Rzemieślnik? Tak!

Nie mam tu na myśli bycia stolarzem, jubilerem czy piwowarem ale zgadzam się w zupełności, że tworzenie oprogramowania to rzemiosło i w taki sposób staram się traktować to, co robię na codzień w swojej pracy oraz poza nią. Uczestniczę również w różnych spotkaniach i konferencjach branżowych, dlatego na SpreadIT spotykamy się po raz kolejny. Z poprzedniej edycji możecie pamiętać moje suchary gdyż miałem zaszczyt być prelegentem. Mam nadzieje że nie zabraknie zarówno ich jak i was w tym roku. 

Mateusz Modelski

Programista .NET z kilku letnim doświadczeniem, uczestnik wielu projektów, wyznawca gita oraz czystego kodu.

Główne zainteresowania to architektura systemów, DDD oraz mikroserwisy.

Kamelia Niemczyk

UX Designer. Najchętniej rozmawia z ludźmi, by odkrywać ich problemy. Jeszcze chętniej projektuje dla nich rozwiązania, które zapewniają użytkownikom bezbolesne doświadczenia. O swojej pracy mówi z pasją, zwłaszcza gdy przekonuje, że UX to nie tylko makiety, a sama z grafiką nie ma wiele wspólnego. Wierzy, że każdy członek zespołu jest odpowiedzialny za User Experience. Traktuje feedback jako najlepsze wyzwanie do podnoszenia jakości projektowanych produktów.

Mateusz Osuch

Programista. Absolwent Politechniki Warszawskiej. Po dziesięciu latach programowania w biznesie oddał się Ciemnej Stronie i skupił na tworzeniu gier komputerowych. Od tego czasu pracuje w Vile Monarch. Główny programista Oh… Sir! The Insult Simulator oraz nowego, nie ogłoszonego projektu. Wykładowca programowania gier komputerowych na Warszawskiej Szkole Filmowej. Muzyk amator.

Jarosław Pałka

Od ponad 15 lat w branży IT, jako administrator baz danych, programista, architekt, manager i „inżynier od spraw katastrof”. Brałem udział w małych, średnich i nonsensownie dużych projektach, prowadzonych zgodnie zasadami „waterfall”, Agile oraz przy braku jakichkolwiek metodyk, z tym samym zawsze skutkiem. Co doprowadziło mnie do wniosku, że nie ważne co robisz tak długo, jak robisz to dobrze, w najprostszy z możliwych sposobów i używasz właściwych narzędzi które wykonają pracę za ciebie. W międzyczasie dałem się porwać ideą TDD oraz Software Craftmanship, do granic możliwości wyeksploatować tak piękne w swej prostocie pomysły jak REST i NoSQL, by potem porzucić je by zgłębić tajniki „system thinking” i zachwycić się siłą jaką niesie z sobą „metafora” i odkryć, że rządzą nami te same prawa „natury”.

Niepokorny wyznawca kościoła JVM, badacz bytecode'u i JIT oraz wszelkiej maści parserów, interpeterów i kompilatorów. Od czasu do czasu można usłyszeć moje niskiej jakości żarty na temat architektury na konferencjach w Polsce. W chwilach trener w http://symentis.pl i autor bloga na http://geekyprimitives.wordpress.com/

Maciej Pryc

Programista rozgrywki, absolwent wydziału AEI Politechniki Śląskiej, w game devie od sześciu lat. Doświadczenie zdobywał w gliwickim The Farm 51 przy grach Deadfall Adventures oraz Get Even, obecnie pracuje nad grą Ancestors Legacy w studiu Destructive Creations. Od zawsze zainteresowany również aspektem projektowania gier, przez co w pracy często toczy burzliwe dyskusje z designerami, a po pracy spełnia się w roli mistrza gry w papierowych RPG.

Piotr Przybył

Notorious engineer at work and after hours, tracing meanders of the art of software engineering. Software Gardener, mostly working in web-oriented Java gardens. Fan of agility, seen mostly as choosing the right tools and approaches. Lead developer, trainer and conference speaker.

Anita Przybył

Trener umiejętności społecznych. Absolwentka Psychologii, Zarządzania Potencjałem Pracowników oraz Szkoły Trenerów Biznesu MODERATOR. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu umiejętności społecznych: komunikacji, asertywności, rozwiązywania konfliktów, inteligencji emocjonalnej, radzenia sobie ze stresem, zarządzania zespołem, podstaw negocjacji, wystąpień publicznych. Przez kilka lat odpowiadała za rozwój pracowników w LG Electronics. Prelegent na JDD, BoilingFrogs, 4Deveopers, Devoxx, Targi Kariery CareerCon. Wyznaje pogląd, że bycie wykwalifikowanym specjalistą to za mało, a wysoko rozwinięte kompetencje społeczne są niezbędnym elementem sukcesu ludzi i całych organizacji.

Jarosław Ratajski

Programowania nauczyłem się na komputerze C64 dysponującym przepastną ilością 64kb RAM (i komu to przeszkadzało?!). A od tego czasu przewinąłem się przez kilka języków programowania: C,C++, Java, JavaScript. Scala, oraz różnych dziwnych frameworków: Spring, JavaEE, JSF(niestety), AngularJS, React. Przez ostatnich wiele lat(wstyd pisać ile) byłem m.in programistą, szefem zespołu, architektem, ale też sprzedawcą i producentem filmowym :-). Pracowałem, dla banków, firm ubezpieczeniowych, a także próbowałem swoich sił jako Janusz Biznesu. Obecnie pracuje dla Engenius GmbH u krasnoludów, w mieście pod górą. Czasami prowadzę wykłady na konferencjach takich jak Devoxx, Voxxed days, Geecon, 4Developers, JDD oraz rozmaitych JUGach. Główny mój temat to walka z technologiami, które już dawno przestały być użyteczne, ale tego nie zauważyliście. Bo nie patrzycie uważnie!​

Michał Sędzielewski

Współzałożyciel Voucherify i rspective, absolwent wydziału AEI, Politechniki Śląskiej

Tomasz Sikora

Tomasz Sikora jest deweloperem i architektem z piętnastoletnim doświadczeniem w budowaniu rozwiązań komercyjnych.  Właściwie zaczął kodować w wieku 7 lat na produkowanym komputerze w Polsce 16 bitowym "Meritum", a następnie przechodząc przez wiele platform, przed i podczas studiów na wydziale Informatyki Politechniki Śląskiej, takich jak Basic, Pascal, C, C ++, VB, C #, Java, R, a teraz coraz więcej skryptów Javascript. Tworzy rozwiązania pracujących na dużych zbiorach danych relacyjnych i No-SQL, wykonujących wiele złożonych operacji przetwarzania i transformacji danych.

W 2015 Tomasz był związany z reaktywacją Śląskigo JUGa, https://www.meetup.com/Silesia-JUG/https://silesia.jug.pl/, współorganizował spotkania od stycznia 2016 do października zeszłego roku .

Tomasz jest badaczem o szerokim spektrum zainteresowań począwszy od rozproszonych systemów opartych na mickroserwisach, poprzez  algorytmy optymalizacji, po klasyczne uczenie maszynowe, ale przede wszystkim sieci neuronowe i głębokie uczenie. W swoich najnowszych publikacjach [4] rozwiązuje problemy związane z kontrolowaniem zasobów chmury obliczeniowej przy zastosowaniu uczenia maszynowego oraz Reinforcement Learning. Jestem doktorantem (finalny etap) na University of London, Birkbeck College.

Jest liderem zespołu technologi i adwokatem zasad agile oraz lean. Adopter metod heurystycznych i sieci neuronowych do rozwiązań businessowych. Przedsiębiorca i growth haker. Maniak #AI oraz #MachineLearning.

Tomasz Skowroński

Software engineer with n+ years of experience in a wide variety of systems and applications. Java Virtual Machine languages enthusiast, and the Application Programming Interfaces explorer and traveller. A friend of cats, penguins, bots, and androids. Every once in a while, he takes part in hackathons. Allergic to JavaBeans, but addicted to good coffee beans and clean code. Gamer (not only digital) and a user of podcasts and city bikes. Software engineer at Clurgo.

Piotr Ślesarew

Professional and ambitious dreamer with more than seven years of experience in designing and implementing advanced Android applications. Conference speaker and technical articles writer. Lately focused on Kotlin language and building reusable components.

Mateusz Stasch

Full-stack Developer w firmie Future Processing. Od kilku lat jest konsultantem technicznym oraz architektem, pomagającym developerom i klientom w rozwiązywaniu ich największych problemów technologicznych. Na co dzień pisze (głównie) w C#, JavaScript oraz F#. Wielki fan Domain Driven Design, Vima oraz filozofii Unixa.

Filip Szeląg

Game designer z Krakowa, pracuje w branży gier nieprzerwanie od 2011 roku. Swą karierę rozpoczął w Reality Pump, gdzie miał okazję uczyć się wymagającej sztuki projektowania gier od jednych z najbardziej doświadczonych twórców w Polsce. Obecnie jest związany z gliwicką firmą Destructive Creations, w której pracuje nad Ancestors Legacy, czyli strategią czasu rzeczywistego, umiejscowioną w średniowiecznej europie. Ukończył socjologię na AGH; hobbistycznie zajmował się także dziennikarstwem. Swoją pasję do gier dzieli z ciągłą potrzebą poruszania się – począwszy od biegania za frisbee, kończąc na podróżach do cieplejszych krajów.

Grzegorz Wątroba

Programista z 8-letnim doświadczeniem nie tylko w gamedevie. Pisze głównie w językach z C w nazwie. Dotychczas współtworzył głównie AI i UI oraz narzędzia w grach na różne platformy dla takich firm jak: Bloober Team, iFun4all, Nano Games, Autodesk, Gamedesire, One More Level, Xara.

Ostatnie 2 lata skupia się na szeroko pojętej optymalizacji.

Damian Widera

Project Manager w Euvic. Od 18 lat zajmuje się projektowaniem, tworzeniem i wdrażaniem aplikacji wykorzystujących platformy: .NET, SQL Server oraz Oracle. Jest także trenerem, programistą, administratorem baz danych, twórcą dokumentacji oraz analitykiem biznesowym. Jest współautorem książki “Serwer SQL 2008. Administracja i programowanie”. Speaker na wielu konferencjach branżowych. Posiada certyfikaty firmy Microsoft: MCT, MCITP-DBA, MCITP-DD, MCSD.NET, od 2009 roku nieprzerwanie tytułem tytuł MVP w kategorii SQL Server (obecnie Data Platform)

Filip Zieliński

Programista pasjonat. Porzuciłem biznes na rzecz gamedevu.

Interesuje się optymalizacją kodu, programowaniem gier sieciowych oraz ich architekturą.

Ewangelista Unity3D. Doświadczony full-stack developer, który wieczorami przekodził już kilka roboczo-lat, ale ZUS nie chce mi tego zaliczyć :)

Wyznawca dependency injection oraz data oriented programmingu.

Szanowny internauto

SpreadIT szanuje dane osobowe Użytkowników i spełnia wymogi ich ochrony wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Dane osobowe podane w obrębie Serwisu i podczas kontaktu z organizatorami konferencji SpreadIT wykorzystywane są jedynie w celu umożliwienia uczestnikowi wzięcia udziału w konferencji w roli uczestnika lub/ oraz prelegenta.

Administratorem danych osobowych podawanych podczas rejestracji Konta w Serwisie, zapisu na Newsletter oraz przy wypełnianiu formularzy zgłoszeniowych są organizatorzy konferencji SpreadIT.

Dane Użytkownika są dostępne tylko dla organizatorów konferencji SpreadIT

Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Patronat honorowy

Patronat honorowy

Sponsor Ścieżki Software Craftsmanship

Sponsor Ścieżki Software Architecture

Sponsor Ścieżki GameDev

Sponsor złoty

Sponsor złoty

Sponsor złoty

Sponsor złoty

Sponsor złoty

Sponsor złoty